Showcast Media

Ebben a párosban olyan dinamikát és közös megértésen alapuló tenni vágyást találtunk, amivel nagyon sokat tudunk tenni a hazai podcast műfaj fejlődéséért.

A Showcast Media egyik megálmodója Mikos Ákos 10 év kereskedelmi rádiózás után döntött úgy, hogy szabadúszóként is kipróbálja magát. Akkor még nem a podcast műfaja mutatkozott a legerősebbnek. Szépen fokozatosan nyert teret az életében, és a hazai közegben is ez a forma. Ahogy erősödött ennek lehetősége, rádöbbent, hogy az eddigi a rádiózás során megszerzett tapasztalatai és kapcsolatai a podcastek területén rendkívül hasznosak lehetnek. Mára pedig egy jól működő, dolgozó podcast készítéssel foglalkozó csapat vezetője.

Ákos társa, Tóth-Czere Péter, a Showcast Media másik alapítója. Péter tartalommarketinggel, keresőoptimalizálással, growth hackinggel, stratégiai tanácsadással foglalkozik, így ő az, aki az elkészült műsorok teljes digital marketing startégiáját megvalósítja és marketing ügynökségi háttere révén az üzleti folyamatok szervezője.

A Showcast Media, műsorok körül forog. Az egész vállalkozást arra építették, hogy hisznek a kimondott szó erejében és hiszik azt, hogy egy szórakoztató, támogató és szerethető műsorban, ezek a kimondott szavak hatásosabban megtalálják, a befogadó közeget.

Elsősorban podcasteket készítenek cégeknek, szervezeteknek, márkáknak, személyesmárkáknak. Emellett rendkívül fontos területük, saját és a velük partner műsorok összefogása, és a hozzájuk tartozó magyar podcaster közösség nagy részének támogatása.

Itthon egyedülálló módon műsor portfóliójuk tagjai által százezres nagyságú hallgatótáborhoz érhetnek el, így az ügyfeleiknek (márkáknak és médiaügynökségeknek) célzottan tudnak lehetőséget adni a nekik legmegfelelőbb műsorban való megjelenésre, üzeneteik megmutatására.

Ezzel az összeállítással azon kevesek közé tartoznak itthon, akik a legnagyobb márkák számára is tudnak biztosítani nagy ívű, edukációs műsorokat készíteni, amelyek tovább öregbítik a márkák hírnevét.

Mindemellett örömmel dolgoznak podcasterekkel is, akiknek a profi vágás és hangtechnikai utómunka az, amire szüksége van.

Ez a kettősség pedig igazán változatos munkát biztosít számukra minden nap.

A Showcast Media egyik alapító tagjával, Mikos Ákossal beszélgettem, aki elárulta mik azok a képességek amik segítik munkájában.

 

Varga Dorka: Miért pont ezt csinálod? Mi motivál erre?


Mikos Ákos: Miért a Showcast Media? Ebben a párosban olyan dinamikát és közös megértésen alapuló tenni vágyást találtunk, amivel nagyon sokat tudunk tenni a hazai podcast műfaj fejlődéséért. A nagyobb cégek számára pedig be tudunk mutatni egy olyan marketing eszközt, amit eddig nem használtak. Ez bőségesen elég motiváció.


Varga Dorka: Mi volt eddig a legnagyobb kihívásod? Hogyan kezelted?


Mikos Ákos: Nem is olyan régen egy teljesen zárt, orvos szakmai podcastet kellett menedzselnünk, amely számunkra is érdekes kihívás volt, mind a témáját, mind a megvalósítását tekintve.

Emellett kifejezetten büszkék vagyunk a Debreceni Egyetem egyik egységével készített podcastünkre az AudMaxra és az Ecommerce Expo-nak gyártott meglepő nevű Ecommerce Expo Podcastünkre.

Ami jelenleg kihívásnak tekinthető, de eltörpül a célhoz képest, hogy meg kell ismertetni a hazai vállalatokat a podcastekkel, mint műfajjal, tartalommarketing és márkaépítési eszközzel.

 

Varga Dorka: Mit gondolsz a veszteségről? Mit gondolsz a nyereségről?


Mikos Ákos: Mindkettő szép fogalom, azonban nehezen tudom a saját részemről értelmezni. Az életemet úgy próbálom élni, hogy a nyereség legyen a legtöbb veszteségben is, vagy legalább esélyem legyen hamar nyereséggé fordítani a jelenlegi veszteséget.

 

Varga Dorka: Neked melyek a legfontosabb készségeid a vállalkozásod építésében?


Mikos Ákos: Én tálentumoknak hívom, amit a jó Istentől kaptam. Ilyen tálentumom, hogy extra gyorsan és könnyen tudok emberekkel kapcsolatot teremteni és a kommunikációs képességeim is ide tartoznak.

Sajnos az utóbbi inkább csak kiindulási állapot egy kis tapasztalattal, de folyamatosan próbálom fejleszteni, hogy ez hatékonyak és ne csak hatásosak legyenek.


Varga Dorka: Hogyan fejleszted magad? Milyen egyéb készségekre van szükséged?


Mikos Ákos: Azt tudom hogyan kellene és mivel próbálok. Olvasok. Rengeteget szeretnék, de csak sokat sikerül. Emellett sokat „gyakorlom” magát a műveletet: beszélek, vágok, alkotok. Minden egyes projekt egy új felismerés, egy mozzanat tökéletesítése. Ami sokat segít még az a különleges tartalom. Inspirál, feltölt és támogat.

 

Varga Dorka: Miért csatlakoztál üzleti közösséghez?


Mikos Ákos: Számomra két nagyszerű ember volt a garancia a csatlakozásra. Varga Istvánnal kalandos körülmények között találkoztunk és beszélgettünk először és már akkor is nagy hatással volt rám, és Nagy Nóra, a debreceni BusinessFlow egyik alapítója pedig gyeremekkorom óta ismerősöm. Rendkívül inspirálós és nagyon professzionális szakember.

 

Varga Dorka: Mit tartasz fontosnak egy közösség működésében?


Mikos Ákos: Én magam is „vezetek” egy slam poetry közösséget Debrecenben és ugyanezt érzem a mostani, formálódó közösségünkben is: a hangulat, a nyitottság, az elfogadás és a támogató szellem a legfontosabb egy közösségben. Ezekre építve épülhetünk mi magunk is.

 

Varga Dorka: Mikor vagy elégedett a vállalkozásoddal kapcsolatban?


Mikos Ákos: Ha úgy csinálhatom a számomra legkedvesebb tevékenységeket, hogy közben gyarapodok pozitív kapcsolatokban, pénzben és tudásban is.

Másrészt az egész szinte semmit nem érne, ha nem azt a visszajelzést kapnánk vissza a Showcast Media felé, hogy a partnereink is elégedettek a tőlünk kapott műsorokkal mind technikai, mind tartalmi szempontból. Ha nem így lenne, az egész munkánk öncélú lenne.

 

Varga Dorka: Mit jelent számodra a kapcsolatépítés?


Mikos Ákos: Embereket látok, akik segíteni akarják egymást. Ha pedig ezt nem látom, akkor feltételezem, hogy egy kérdés, egy megkeresés, egy ötlet mindannyiunk számára csak win-win szituációkat eredményezhet.

A kapcsolatépítésben pedig ez a win-win gondolkodás a legfontosabb. Nem kihasználni kell a másikat, hanem közösen fejlődni és haladni előre. Ez úgyis magával fogja hozni a financiális és szakmai előrelépést is.


  • a
  • a
  • a