A PR a legszofisztikáltabb értékesítési forma a köztudatba kerüléshez, olyan információt szolgáltatva, ami összeköt két világot egymással.

" A kapcsolatépítés olyan, mint egy hullámvasút. Vannak élvezetes és félelmetes részei, de a végén boldog vagy. "

Koncz Lóránt  2018. májusa óta vezeti a cégét egy barátjával, 2020-ban már több, mint 90 cégnek alakították ki a PR stratégiáját. A PR szolgáltatásuk vállalkozók, vállalkozások részére szól. Tudatos, irányított médiamegjelenés több platformon: online, nyomtatott sajtó , TV és rádió. Mindemellett olyan konstrukcióban, ami a vállalkozásoknál nem költségként merül fel, hanem magukba invesztált befektetésként. Büszkék arra, hogy több mint 2000 aktív médiakapcsolattal bírnak, országos és helyi sajtókkal egyaránt.

Varga Dorka: Miért pont ezt csinálod? Mi motivál erre?

Koncz Lóránt: Mikor elkezdtük ezt a vállalkozást, az első ügyfeleknél azt a visszajelzést kaptuk, hogy végre olyan helyekre jut el róluk a hír, amiről eddig csak álmodtak. Ez nagy lökést adott nekünk, hogy a szolgáltatásunkat megismertessük és fejlesszük. A motivációm az, hogy magyar vállalkozásokról eljusson az információ azon olvasókhoz, akik arra a témára kifejezetten érdeklődnek és az olvasókból vevőt generáljunk.  

A PR a legszofisztikáltabb értékesítési forma a köztudatba kerüléshez, olyan információt szolgáltatva, ami összeköt két világot egymással. Szerintem ez a legszebb rész benne.

Varga Dorka: Mi volt eddig a legnagyobb kihívásod? Hogyan kezelted?

Koncz Lóránt: A kihívás szót pozitív értelemben veszem elő. A sajnálatos COVID helyzet miatt az év elején mi is izgultunk, hogy ki és hogyan fogja igénybe venni szolgáltatásunkat. A kockázat és a bizonytalanság nagy volt, a legtöbb vállalkozás megtervezett jövőképéhez mérten. Megelőzve a „pánikot”, felmértük a már meglévő kapcsolataink körében hogyan állnak a médiamegjelenéshez, kihegyezve az online tartalmakra. Mi magunk meglepődtünk azokon a válaszokon, hogy a költségvetésből szívesen áldoznak többet is, ha egy időszakon belül több helyen is megjelenik cikk róluk. Hiszen a válságban is fontos a kommunikáció, hogy elérd a leendő és mostani ügyfeleidet, emeld branded értékét, és tartsd meg a beléd vetett bizalmat. Így 1 hónap után fejlesztettünk egy olyan konstrukciót, ami abban segít, hogy legalább 25 különböző médiaponton jelenjenek meg a cikkek a cégekről.

Varga Dorka: Mit gondolsz a veszteségről? Mit gondolsz a nyereségről?

Koncz Lóránt: A veszteség egy olyan fájdalmas tanulási folyamat vagy élethelyzet, amikor az élet valamire tanítani akar. Abban a pillanatban nagyon nehéz meglátni benne mi az ami számomra oktató jellegű, miért történt ez meg velem? Ez nem csak vállalkozási veszteség lehet, érzelmi, családi, baráti, stb. Benne van a pakliban, hogy az ember csalódik.

De ahogy a mondás tartja: Nem az az erős, aki nem esik el, hanem az, aki mindig fel tud állni.

A nyereség, ha vállalkozói szemléletmódban gondolkodom egy jól megtervezett, tudatos munka végeredménye. Tapasztalataim alapján többségében csapatmunka által. Hihetetlen jó érzés az, amikor egy üzlettársadba vetett hit és bizalom kiteljesedik. Vagy éppen fordítva: valaki benned bízik meg és hálálsz meg bizalmat. A nyereség leképezését sokan pénzben mérik, de emellett ha nyersz magadnak egy barátot vagy egy közösséget, akikre éveken át támaszkodhatsz, azt pénzben nem tudod kifejezni. 

Varga Dorka: Neked melyek a legfontosabb készségeid a vállalkozásod építésében?

Koncz Lóránt: A legfontosabb készségeim közé sorolom a megfontoltságomat, a nyugalmamat és a logikus gondolkodásmódomat. Tőlem vannak jóval okosabb emberek, ügyesebbek és nagyobb munkabírásúak. Az évek alatt megtanultam, hogy tőlük tanulnom kell és mindazt amit megtanultam a saját erősségeimen keresztül beépíteni. Egy labdarúgó kis eséllyel fog kosárlabda pályán egy NBA játékos mellett érvényesülni. Nem is kell, mert nem az az erőssége. Én sokáig mindenből a legjobb akartam lenni, amit nehéz volt belátnom, nem lehetek. Így átértékeltem önmagamat és megnéztem miben vagyok erős és azon készségek fejlesztésére koncentráltam.

Varga Dorka: Hogyan fejleszted magad? Milyen egyéb készségekre van szükséged?

Koncz Lóránt: Lehetőség szerint úgy fejlesztem magam, hogy tudatosan beszélgetek és veszek fel kapcsolatot olyan emberekkel, akik jobbak nálam és látom, hogy sikeresek az életben. Szeretek tárgyalni olyan ügyfelekkel, akik nagyon sikeresek a saját szakmájukban. Így láthatok olyan megoldásokat, amiket az iskolapadban soha. Hiányos készségem az adminisztráció és a kiszervezés felügyelete. Ezekben igyekszem fejlődni.

Varga Dorka: Miért csatlakoztál üzleti közösséghez?

Koncz Lóránt: Üzleti közösségről a Business Flow előtt nem is hallottam, hogy létezik. Mikor legelőször beültem egy ilyen eseményre, nem tudtam mire számíthatok. Ott ültünk körülbelül tizenöten egy szép étteremben és sorra mutatkoztak be. Majd én is sorra kerültem, bevallom kerestem a szavakat. Miért lennének kíváncsiak rám? Olyan vezetők ültek ott, akik sokkal nagyobb cégeket vezettek, mint én. Mindenki figyelt mindenkire, sőt, jegyzeteltek. A végén többen odaléptek hozzám, hogy szeretnék velem felvenni a kapcsolatot, sőt, 5 ajánlást kaptam addig számomra idegen emberektől… Hogy mi? Ilyen van? – ezek voltak az első kérdések a fejemben. A sokadik alkalommal ezt tudtam viszonozni újonnan csatlakozó vállalkozók felé és elmondom az volt a legjobb érzés, mikor én adhattam ajánlást nekik. A közösségi szellem, az egymás felé megtett bizalom és értékes emberek megismerése miatt döntöttem a mellett, hogy csatlakozom üzleti közösséghez.

Varga Dorka: Mit tartasz fontosnak egy közösség működésében?

Koncz Lóránt: Elengedhetetlen az aktív részvétel. Legyél jelen (mondhatnám PR vezetőként), mert ha nem vagy jelen, a konkurenciád ott lesz és őt fogják választani. Elengedhetetlen, hogy tartsd be a szavad. Jövő héten, rá következő héten, vagy akár fél év múlva is ott lehet akivel beszélgetsz vagy éppen üzletet kötsz. Elengedhetetlen, hogy legyél tagja egy ilyen közösségnek. A kölcsönös bizalom ereje, hogy ajánlanak és utána továbbajánlanak, olyan plusz energiát ad, amit csak akkor tapasztalsz meg, ha ott vagy.

Varga Dorka: Mikor vagy elégedett a vállalkozásoddal kapcsolatban?

Koncz Lóránt: Az elégedettség szubjektív, de jó érzéssel tölt el, ha valaki a PR megjelenések után megköszöni, hogy nélkülünk a médiában való szereplés álom maradt volna. Elégedett vagyok, mikor azt mondja a cégvezető, hogy miattunk növekedett meg a forgalma vagy szóltak a barátai, hogy „Láttunk a TV-ben!”.

Örömet okozni azáltal, hogy egy olyan eszköz van a kezünkben, ami által az ő cégének tudok ismertséget szerezni, köztudatban jelent adni, segíteni a vállalkozásnak fejlődni. Jó érzéssel tölt el, mikor egy partnerünk vagy sales-es értéket teremt egy cégnél azáltal, hogy a mi szolgáltatásunkat veszi igénybe. Boldog, mert sikerélménye van. Boldog vagyok, mert boldog. Elégedett vagyok, mikor szakmabeliek (marketing / reklám / projektvezetők elismerően beszélnek a szolgáltatásunkról, hogy amit csinálunk, az valóban jó a cégeknek.

Varga Dorka: Mit jelent számodra a kapcsolatépítés?

Koncz Lóránt: A kapcsolatépítés olyan, mint egy hullámvasút. Vannak élvezetes és félelmetes részei, de a végén boldog vagy. A cég fejlődésének, sőt én magam fejlődésének az alapja, hogy új emberekkel ismerkedjek meg. Önzetlenül ismerjem meg őket, így fognak ők is megismerni engem. A kapcsolatépítés a vállalkozás motorja. Lehet egy óriási limuzinod, ha a motor egy robogót tud elvinni… Ezzel remélem ól érzékeltettem a fontosságát. Kellett, kell és fog ahhoz, hogy fejlődjek és a cég is velem együtt tudjon fejlődni.


  • a
  • a
  • a