„A pénzÜGYES”

„Ami a vállalkozásoknak fontos, és előnyös lehet az én munkámban: Vagyon-felelősségbiztosítási audit, vállalati kedvezményes adózású juttatási pénzügyi rendszerek, vállalati pénzügyi oktatás.”

Ahogy minden hivatásnak, a pénzügyi szférának is megvannak a maguk szuperhősei, akik egy kicsit kilógnak a sorból, másként közelítenek meg bizonyos témákat.

Sipos Csabát a pénzügyesek James Bondjaként tartják számon, és hívják előadónak különböző médiák, például a TV2, a Duna TV, és a Forbes. Csaba már nagyon fiatalon gyakorlatban tanulta meg azt a pénzügyi intelligenciát, amit átad a hozzá fordulóknak.

B2B területen általában 50 fő fölötti vállalkozásokkal szokott együtt dolgozni. A cégek, cégvezetők, családtagok és a dolgozók pénzügyi tervezésében, a dolgozóknak adható kedvezményes adózású juttatásokban és a cégvezetők pénzügyi exit stratégiájában nyújt segítséget. Emellett vállalatoknak segít csökkenteni kockázatait, amit a termék-vagyon- felelősség biztosításokkal lehet minimalizálni.

A szerelem projektje viszont a nagyvállalati előadások a pénzügyi jólétről. A Grantis Pénzügyi Akadémia. Itt BSC-k (üzleti támogató központok), SSC-k (szolgáltató központok) a fő ügyfelek.

Kik ők?

A GRANTIS pénzügyi tanácsadó céget két, a tanácsadói szakmából kiábrándult fiatal alapította 2014-ben. Magyarországon először olyan szolgáltatást indítottak, ami valóban a magyar családok és az itthoni vállalkozások érdekeit tekinti elsődlegesnek, ahol a jutalék helyett fontosabb, hogy az ügyfél az ár-érték arányban legjobb ajánlatot kapja pénzintézettől függetlenül. A cégre az Eurorisk Kft. is felfigyelt. A független biztosítási piac ’93 óta megkerülhetetlen szereplője, befektetőként szállt be a vállalkozásba. Elindulásukkor három alapértéket tűztek ki maguk elé.

Függetlenséget: Megközelítőleg 40 hazai pénzintézettel állnak kapcsolatban. Náluk az az ajánlat fog nyerni, ami az ügyfél személyes elvárásainak megfelel, és amivel valóban elérheti a céljait.

Szakmaiságot: valódi háttérszámításokra alapozva, szigorú kritériumrendszer alapján kiszűrik a legjobb ajánlatokat.

Őszinteséget: az előnyök mellett az apróbetűs részeket és kockázatokat is őszintén bemutatják az ügyfeleknek.


Varga Dorka: Miért pont ezt csinálod? Mi motivál erre?

Sipos Csaba: Közgazdasági szakközépiskolába jártam, majd vállalati közgazdászként végeztem pénzügyi szakirányon. Már 14 éves koromtól szívom magamba a vállalkozási és pénzügyi ismereteket. Nagyon jó mintát kaptam otthonról. Annak ellenére ,hogy a szüleim soha nem nyerték meg a fizetési világbajnokságot, mivel édesanyám szövőnőként, édesapám pedig lakatosként dolgozott. Gyerekkoromban láttam, hogy nem a bevétel a legfontosabb a pénzügyi célok elérésében. Hanem az, hogy van e elég erős miértje az embernek, és mennyi a kiadása. A szüleim elhatározták még a születésünk előtt, hogy a gyerekek nem indulhatnak el úgy az életben, mint ők. Kell, hogy legyen lakásuk és diplomájuk. Ennyi bevételből ez nem sok embernek sikerült volna. Ők a lehetőségeikhez képest rákapcsoltak 2 oldalon. A kiadásokat kordában tartották, a bevételeket próbálták növelni. A normál, napi 8 órás munkájukon felül napszámba jártak. Szinte minden nap, ha volt rá lehetőség hétvégén is túlóráztak. Ezen többlet bevételeket pedig mind megtakarították. Elsősorban a gyerekeknek az életkezdésre.

Pole pozícióból könnyebb futamot nyerni, nem? Rengeteget tettek értünk. Ha akkor ott lehettem volna a tanácsaimmal és segíthettem volna őket profi pénzügyi eszközökkel elérni a céljukat, akkor tudom, hogy nem kellett volna ennyi plusz munkát vállalniuk.

Rettentően bosszant a pazarlás. Bárhol. Az étel pazarlás, a tehetség elpazarlása, de ami szakmámba vág, a fizetések elpazarlása. Hogy lehet az, hogy egy nyírségi tanár házaspár ügyfelem a saját családi házuk mellett már a második budapesti lakást vették a gyerekek 10-12. születésnapjára, hogy termeljen, míg lediplomáznak a lurkók. Ezzel szemben az 5,5x nagyobb fizetésű, budapesti 40 éves programozó ügyfelem még mindig albérletben van és nem tud önerőt sem összerakni a saját lakására? Mert nincs „elég erős miért”? Pedig utána nála lenne a legkönnyebb a „hogyan” és a „mit”.  

Varga Dorka: Mi volt eddig a legnagyobb kihívásod? Hogyan kezelted? 

Sipos Csaba: A mostanival együtt 2005-ös pályakezdésem óta a második válságot élem az ügyfeleimmel. Őket felkészíteni arra, hogy meg fog történni, ami 7-10 évente megtörténik, nagyon nagy kihívás. Nem fogyasztásra buzdítani embereket, nem túl divatos dolog. De aki megtette, hogy felkészítette a cégét és a családját a kockázatainak csökkentésére, tartalékolt, legalább az árbevétele 20%-át megtakarította, a dolgozóinak megfelelő juttatásokat adott a javaslataimra, az most nagyon jó élménnyel gondol vissza a találkozóinkra.  

Varga Dorka: Mit gondolsz a veszteségről? Mit gondolsz a nyereségről? 

Sipos Csaba: Szakmámból adódóan nekem erre egyből pénzügyi veszteség és nyereség ugrik be. Nehéz megélni, de lehet rá készülni. Azt mondják az orvosok, hogy a növekedéshez, a nyereséghez képest 7x rosszabbul éljük meg a veszteséget. Emellett veszteség az, amit realizálunk. Lehet az, amit most veszteségesnek látunk, hamarosan nagy nyereséggel jár?  

Warren Buffet mondása jut eszembe: „Amikor a dagály elmegy, végül mindig kiderül, hogy ki úszik meztelenül.”

Varga Dorka: Neked melyek a legfontosabb készségeid a vállalkozásod építésében? 

Sipos Csaba: A legfontosabbak az őszinteség, szakmaiság, és függetlenség. Emellett teherbírás, innováció, komfort zónából való sűrű kilépés. Nyilvános beszéddel, előadásokkal, tv interjúkkal. Szeretem, hogy a legtöbbször akkor aggódom igazán, amikor a problémához érek és nem hetekkel előtte. Ha lesz egy rendezvény, ahol elő kell adnom, akkor, nem hetekig azon stresszelek, hanem csak 1-2 nappal előtte. Mondjuk az nem túl előnyös, hogy emiatt 1-2 nappal előtte kezdek készülni is. De emiatt rosszul még sehol nem szerepeltem.  

Varga Dorka: Hogyan fejleszted magad?  

Sipos Csaba: Hangoskönyveket hallgatok, előadásokat nézek. Megnézek „TED” előadásokat is adott témákban. Felkeresek olyan embereket, akiktől tanulni tudok. Tetszett ez a történet Henri Fordról is. Igyekezte magát körbe venni olyan emberekkel, akik megadják neki a választ fontos kérdésekre. Nem mindent ő akart tudni. Talán erre való egy üzleti közösség is, nem? Elég, ha a csoport mindent tud.   

Varga Dorka: Miért csatlakoztál üzleti közösséghez? 

Sipos Csaba: Amikor életem első tagságára befizettem, 2011-ben, nagyon egyszerű volt a miértem. Budapestre kellett költöznöm, és nem sok embert ismertem.  Ma már nem az új ismeretségek száma érdekel, hanem a valódi, minőségi üzleti kapcsolatok és az inspirációs légkör. Szeretem, hogy felnézhetek azokra, akik a Növekedési csoportban körül vesznek, és valamit mindegyik tagban nagyon irigylek. Ez nagyon inspirál.  

Emellett a pénzügyi közvetítői szakmában van egy olyan küldetése is a jelenlétemnek, hogy kell, hogy egy jó szakember megmutassa, hogy igenis kell a piacnak a minőségi, fanatikus, szakmailag felkészült alkusz, pénzügyi tanácsadó, pénzügyi tréner és oktató. Az emberek túl sok rosszat látnak, és ahogy a nyereséget sem éljük meg extrém pozitívan a veszteséghez képest, a jó pénzügyi szakemberekről is túl lassan terjed a hír. Kint kell, hogy legyek a kirakatban, hogy az emberek bizalma épüljön a közvetítői szektor felé! 

Varga Dorka: Mit tartasz fontosnak egy közösség működésében? 

Sipos Csaba: Hogy valóban igénye legyen a közösség tagjainak megismerni a másik tevékenységét és annak „miértjét”!  És a másik oldalt is fontosnak tartom. Azonnal összezárni, ha valaki olyan vállalkozó tevékenységet végez, ami az etikus vállalkozás értékeit sérti.  

Varga Dorka: Mikor vagy elégedett a vállalkozásoddal kapcsolatban? 

Sipos Csaba: Ha őszinte, független és szakmai. Emellett akkor, ha úgy tudok dolgozni, hogy szívesen ráhagynám a gyermekemre a „praxisomat”. Akkor tudom, hogy szívből dolgoztam és jó tevékenységet adok át. 

Varga Dorka: Mit jelent számodra a kapcsolatépítés? 

Sipos Csaba: Azt, ha megismerhetem a másik ember indíttatását, hogy mi az, ami hajtja, („miért”) , mi indította el a pályán, ehhez milyen tevékenységet választott (hogyan), és milyen eszközökkel valósítja meg az álmait (mit?), akkor nagyon szeretem promótálni az üzleti ismeretségi körömben. Emellett szeretem, ha megértik, hogyan dolgozom és azzal, ha engem ajánlanak másnak, meg tudják menteni az ismerősüket egy oda nem illő „szakembertől” .  




  • a
  • a
  • a