Ez a felismerés változtatta meg az életem...

Aki még nem ismeri személyesen Varga Istvánt, a hazai networking élet egyik karizmatikus alakjaként hallhatott róla. Aki már találkozott vele, tudja, hogy hatalmas tapasztalattal, alázattal és nagy adag humorral változtat a vállalkozói kultúrán...

Istvánról néhány gondolat:

István 2010-ig a multikat erősítve, dolgozott a dohányiparban, a bankszektorban, a gyógyszerpiacon és a biztosítási piacon is. Salesesként kezdte, majd a közép-felső vezetői pozíciókból trénerkedésre váltott, ahol belsős és külsős vállalati tanácsadóként tevékenykedett olyan cégeknél, mint a British American Tobacco, BNP Paribas, Novartis, AON, és még sorolhatnánk.

Egy magánéleti válság után került Nyíregyházáról Budapestre, és ez jelentette a fordulatot a hivatásában is. Figyelme innentől a KKV-k felé irányult, bár ekkor még szinte semmilyen tapasztalata, és kapcsolatrendszere sem volt ezen a területen. Pontosan ezért fordult a networking felé, így 2011 májusában egy méreteiben és erejében is kicsi szervezethez csatlakozva kezdte bontogatni a szárnyait. 

Ha fölmerült bárkiben a kérdés, hogy a multis közegből hogyan tudta ilyen éles váltás után István a vállalkozói életét ilyen hatékonyan irányítani, ahol híján volt a vállalkozói tudásnak, és még kapcsolati tőkével sem rendelkezett, akkor egy mindenki számára működő receptet kapunk tőle.

Az ambíciók mellett a proaktivitás (folyamatos cselekvés), a stratégiai gondolkodás és a szervezőkészség, emberi oldalról pedig a nyitottság, mások iránti kíváncsiság és a megértésükre való hajlandóság az, amikkel a legmerészebb céljainkat is megvalósíthatjuk. Látva István eredményeit, ebben nincs okunk kételkedni. 

A fogaskerekek folyamatosan forognak Istvánnál, állandóan jár az agya, mindig eszébe jut valami, ha a vállalkozók, cégvezetők támogatásáról, képességeik fejlesztéséről van szó, a Business Flow ugyanis hihetetlen mértékben katalizálja ezt. 

Fontosnak tartja az Értékesítők Napja rendezvénysorozat (melynek társalapítója), ahol a sales szakma legjobbjai számára szervez képzéseket, összefogást és kapcsolatépítési lehetőséget, ezzel javítva a szakma megítélését. 

Tervei között szerepel, hogy a vállalkozói kultúra fejlesztése mellett, a következő generációk kinevelésében is szerepet vállaljon. A 15-19 éves, középiskolás korosztály számára tervez olyan vállalkozói köröket, ahol a piacról meghívott előadókkal vállalkozó kedvet ébreszt a fiatalokban, és gyakorlati tapasztalatokat kínálva, konkrét projektekbe invitálja őket. Azokat az ismereteket akarja megosztani, amiket sehol máshol nem tanulhatnak meg a fiatalok. Szívják magukba az elveket, amikkel eredményesebben boldogulhatnak a való világban.


ISTVÁN ARRÓL SZÁMOLT BE, HOGY EZ A FELISMERÉS VÁLTOZTATTA MEG AZ ÉLETÉT...
----------------------------------------------------------
GONDOLATAIT ÉRDEMES VÉGIGOLVASNI...


Ez a felismerés változtatta meg az életem…

"Sokan úgy gondolják, hogy az a jó értékesítő, aki minél többet ad el. Az értékesítés lényege NEM az, hogy a nagy számok törvényére alapozva sokaknak megmutatjuk a termékünket és tízből 1-2 biztosan vásárol. Én ezt darálónak hívom! Ez a kapcsolatainkat és a lelkünket is darálja folyamatosan…

Te ne az legyél akinek, csak az eladási számok számítanak! 

Hogy miért?

Mert az értékesítők jelentős részét felemészti ez a daráló, de mégsem mernek változtatni, mert kell az a néhány vevő, ami egyre nagyobb merítésekből jön össze. De mindannyian kiléphetünk ebből!

AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN NEM VÉLETLENÜL VAN BENNE AZ „ÉRTÉK” SZÓ! Neked értéket kell teremtened az ügyfeleid számára! 

A MEGFELELŐ embereknek teremtesz ÉRTÉKET azzal, hogy számukra MEGFELELŐ kapcsolatot alakítasz ki köztetek. Ezután megmutatod a MEGFELELŐ szemszöget, amivel jól járhat.

A hangsúly a MEGFELELŐ szón van. Azon, hogy először érdeklődőket kell generálnod, mert ők a MEGFELELŐ emberek, hiszen őket érdekli az, amivel foglalkozol. Ezt olyan marketingeszközökkel érheted el, amelyek a lehető legkevesebb idődet veszik igénybe és MEGFELELŐ számú és minőségű érdeklődőt szállítanak számodra. Értékesíteni csak azoknak érdemes, akik érdeklődnek a terméked iránt. Ha nem érdeklődik, nem érez igényt a meggyőzésre sem!

Az érdeklődők generálására izgalmas módszerek léteznek, de ezek közül évezredek óta a kapcsolatépítés, más néven a szájmarketing az, ami mai napig a legeredményesebben működik. 

Az értékteremtés az, ami sales-esek feladata. 

Hogy mik a legfontosabbak?

MEGFELELŐ kapcsolat kialakítása, a második pedig a MEGFELELŐ szemszög megmutatása. De mit is nevezünk ma értéknek? Ez egyszerűbb, mint gondolnád. Először önmagadat kell eladnod, mert addig nem lesz kíváncsi az érdeklődőd az általad mutatott szemszögre. 

A MEGFELELŐ kapcsolat ezeket az értékeket jelenti... a vidám és fesztelen hangulatot, az értő figyelmet és a tiszta szándékot, az emberi bizalmat és a minőségi pillanatokat, amiket egymásnak szerzünk.

A MEGFELELŐ szemszög pedig az, ahonnan az érdeklődőd úgy látja, hogy igazán jól jár a termékeddel. Azt az érzést, amikor rájön, hogy jól jár és büszke lehet, hogy megszerezte a termékedet. Ehhez persze ismerned kell őt és tudnod kell, hogy mi alapján értékel dolgokat, hogy segíteni tudj számára a döntésben, mert azt senki nem szeret.

Nagyon fontos, nem adunk el olyannak, akinek nincs szüksége a termékünkre, inkább mondjunk nemet, mert többre fogja becsülni és később téged ajánl, téged keres! Ez többet ér, mint egy eladott termék! 


Bánjunk úgy az ügyfeleinkkel, ahogy mi is elvárnánk fordított esetben! Legyél te a „híd” a problémáik „szakadéka” felett!"


  • a
  • a
  • a